So This Is Life?

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

... God called in sick today

Av Zarah Thorell - 4 juli 2010 14:17

 

Och så var det hög tid för ännu ett politiskt inlägg för er som fortfarande läser.


"Fredrik Reinfeldt har rätt – men håller tyst om att inkomstskillnaderna inom Sverige har fortsatt att öka under hans mandatperiod"


Ja jag vet att dem kommer fram till att inkomstklyftan har har ökat under moderaternas 4 år, men under åren 2000 till 2007 växte den klyftan enligt socialstyrelsen, och vilka var det som styrde och ställde i sverige under större delen av den tiden? Ja inte var det alliansen vad jag vet.


och när man nu lever och bor i ett av de länder med minsta klyftan mellan rik och fattig, varför gnälla så mkt? var glad över att du bor i ett redan fungerande land, du hade faktiskt inte haft det bättre i tex:

Moldavien (europas enda kommunisktiska land och även europas fattigaste land)

Laos (Världens troligen minst utvecklade land)

Nordkorea (ett av världens mest isolerade länder)

Vietnam (ett av asiens fattigaste länder)

Kuba (det säger ju sig själv, men också ett av världens fattigaste länder)

Eritrea (ännu ett av världens fattigaste länder)

Och vad har alla dessa länder gemensamt? Kommunism!



Och på tal om någonting helt annat, KILOMETERSKATT!?

ska vi ärligt få betala ca 1.40kr/km bara för att man vill köra sin egen bil istället för att ta kollektivtrafik överallt? Då en bussbiljett i norrköping kostar ca 100kr om man inte köper deras dumma resekort.

Jodå jag är medveten om att det är riktat mot den tunga trafiken, och det blir säkert bra, järnväg mellan mjölkrummet och mejeriet, mellan skogen och industrin och ett stickspår till Konsum och ICA så dom får sina varor.


Kommer den rödgröna röran till makten så går det åt h-vete med Sverige.


En levande landsbygd är befriad från den rödgröna röran. Sossarna kan inte acceptera att dom tappade regeringsmakten och handlar nu i panik. När man pratar med folk så är det nästan ingen som kan tänka sig Mona Salin som statsminister men när valdagen kommer så röstar man av gammal vana, eller som föräldrarna gjorde.

Och till sist, det är inte åkarna som i slutändan betalar km-skatten utan konsumenten.


http://www.socialstyrelsen.se/publikationer2010/2010-3-11

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Thorell - 23 april 2014 21:23

Nu är det kanske dags att börja blogga igen? Så vad har hänt sedan sist? Jag har fixat ett slutbetyg från KOMVUX' Flyttat Vart sjukskriven ett år Blivit diagnosticerad med ADD Börjat plugga på högskola (Grafisk design och kommunikation) Fyl...

Av Zarah Thorell - 29 september 2011 22:13


  Hittade en sammanfattning av året 2009 på en av mina gamla bloggar.. Det är lite kul att se tillbaka i tiden ^^     I Januari började jag året med att förlova mig med Patrik och i USA avslutade Bush sin tid vid makten och efterträds av...

Av Zarah Thorell - 20 september 2011 06:47

  Dagens intag: 2 måltidbars ca 420kcal 4 Low-carb mackor ca 400kcal   TOTALT: ca 820kcal ...

© Zarah Thorell

Alla privata bilder som publiceras på denna sida är Copyright skyddade och får inte användas av andra personer utan mitt tillstånd.

Gästbok

Sök i bloggen

Tidigare inlägg

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Här kan du läsa om

Besöksstatistik

Andra bloggar

Buzzador

Jag är en Buzzador, vilket innebär att jag får prova vissa produker gratis i utbyte mot att jag gör reklam för dem på t.ex min blogg.

 

Vill du också vara en buzzador så besöker du www.buzzador.com och anger Thorellskan som den som bjudit in dig.

 

Du kan även följa denna länk för att registrera dig: 


Ovido - Quiz & Flashcards